Mahlepli ve susam aromalı kurabiye


    Mahlep' i hiç tuzlu hamur işlerinde denediniz mi bilmem ama ben tesadüfen böyle bir lezzet tattıktan sonra mahlepten vazgeçemez oldum. Aktardan aldığım toz mahlebi hamur işlerinde kullanmaya başladım. fakat geçen gün alışverişe gittiğimde ünlü bir markanın mahlepli ve susamlı hamur kabartma tozu gözüme ilişti. Hemen aldım ve eve gelir gelmez denedim. Sonuç; mükemmel bir lezzetle karşılaştım. Bu kadar övdükten sonra tarife geçmek lazım. 

    Malzemeler ve yapılışı: 125 gr tereyağı veya margarin, 2 yemek kaşığı sıvı yağ, 2 yemek kaşığı toz şeker, 2 yemek kaşığı yoğurt, 1 çay kaşığı tuz, 2,5 su bardağı elenmiş un ve 1 paket mahlep-susam aromalı hamur kabartma tozu ile yumuşak bir hamur hazırlayın. Hamurdan küçük parçalar alıp  rulo haline getirin ve istediğiniz şekli verin. Üzerine 1 yumurta sarısı sürün ve susam serperek 170 derecede 20 dk pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...